Åpent møte

Jeg har hatt møte med tidligere rektor ved høgskolen, Arna Meisfjord i dag.
Hun foreslo at vi arrangerer et åpent møte hvor vi inviterer studenter, ansatte, politikere, utdanningsforbundet, forskerforbundet og presse. Der er det mulighet til å drøfte viktige saker som angår høgskolen og spesielt vektlagt omstillingsforslaget som kom fra styreleder i høgskolestyret i fjor høst.

Jeg synes det er spesielt viktig at vi hører hva dere studenter har å si om dette og at det kommer frem til de rette personene som styret og ikke minst departementet.

Dato for møtet er ikke fastsatt og det vil bli drøftet på Studentrådets første møte av året 2012, den 11. januar kl 12.15. Jeg foreslår uke 4 for da er det mange studenter som har samling. 15 samlingsklasser er oppført den uka.

Jeg håper virkelig at så mange som mulig kommer. Vi skal prøve å få satt det til møtetiden, men kanskje må vi sette det til kveldstid. Hvis ingen viser hva de mener, er det heller ingen som vet det.

Det er sammen vi er sterkest og sammen må vi slå tilbake mot departementet. Det er ikke til å legge under en stol at de har gang på gang på gang gjort tiltak etter tiltak som gjør det vanskelig for høgskolen å overleve. Det er så dumt at vi må bruke energi på sånt, når vi heller burde bruke energi på andre ting og sørge for at utdanningen blir kjempebra og at studentene stortrives. Ikke bare i selve studiet men også i fritiden. Slike ting ødelegger ryktet til høgskolen.

Jeg kan tenke meg at det er de der ute som er for et omstillingsforslag også og det er like viktig at dere kommer på et sånt møte for det er ikke et møte som skal demonstrere en bestemt mening, det er til for å åpne debatt og vise engasjement fra skolens alle hjørner. Alle meninger er like viktige.

Av: Leder, Linda Einmo

Legg igjen en kommentar